مقالات

مصرف کافی اسیدفولیک در دوران بارداری

مصرف کافی اسیدفولیک در دوران بارداری

مصرف اسیدفولیک در دوران بارداری

اسیدفولیک ( فولات ) یکی از ویتامین های گروه ب و محلول در آب بشمار می رود. مصرف روزانه این ویتامین ب کمپلکس حیاتی و ضروری است، زیرا به بدن برای بوجود آوردن سلولهای گلبولهای قرمز کمک میکند. بدن روزانه به 400 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارد. مصرف کمتر از این میزان به چند مشکل جدی سلامتی منجر میشود. مثل سرطان، بیماری قلب، اختلال در شبکیه چشم، چاقی، پارکینسون، افسردگی و کم خونی

مصرف اسیدفولیک برای زنان باردار ضروری است و 50 الی 70 درصد به پیشگیری از ناهنجاری های جنین مانند سندروم داون کمک میکند. در دوران بارداری، خطر کمبود اسید فولیک به دلیل کاهش ذخایر بدن مادر، توسط جنین افزایش می یابد و خطر نقایص سیستم عصبی شامل شکاف کام، ناهنجاری های مغزی و نقایص لوله عصبی را بالا میبرد.

خوشبختانه مصرف اسید فولیک راههای فراوانی دارد که مصرف مکمل های اسیدفولیک ساده ترین و مطمئن ترین  روش می باشد همچنین مصرف خوراکی های غنی از آن مانند اسفناج، تخم آفتابگردان، غلات، تخم مرغ، سبزی هایی با برگ تیره و ماکارونی می تواند میزان آن را در بدن بهبود بخشد.

مصرف کافی اسیدفولیک در دوران بارداری

اگر برای باردار شدن در آینده نزدیک تلاش می کنید یکی از مهمترین ویتامین ها برای شما اسیدفولیک است .

اسیدفولیک به ساخت سلول های خونی سالم کمک می کند و فقدان آن باعث نوعی کم خونی میشود و همچنین باعث جذب آهن در بدن میشود ازینرو مصرف این ماده در دوران قبل از بارداری ضروریست.

در صورت عدم مصرف اسیدفولیک ناشی از عدم آگاهی به بارداری مادران باردار نباید نگرانی زیادی داشته باشند و به محض اطلاع از بارداری باید مصرف اسیدفولیک را شروع نمایند. لذا این دسته از مادران نیاز به بررسی دقیقتر توسط رادیولوژیست جهت بررسی سیستم عصبی با انجام سونوگرافی دقیق در زمان غربالگری مرحله اول و رد وجود نقایص لوله عصبی (NTD) و ناهنجاریهای مغزی دارند.

بارگذاری...

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *